אודות האתר

את בהריון ויש לך הרבה שאלות. כיצד לעקוב בצורה מיטבית אחר התפתחות העובר בדרך להקמת משפחה בריאה ושמחה. הרבה מידע מגיע אליך מכל עבר וקשה להחליט במה לבחור. עכשיו יש לך עם מי להתייעץ.

האתר מוקדש בעיקר לנושא בדיקת מי שפיר ובדיקת סיסי שליה. 

מדוע? 

באמצעות בדיקת מי שפיר או בדיקת סיסי שליה ניתן לבדוק בצורה מיטבית  את כל הכרומוזומים של העובר. בדיקת הכרומוזומים של העובר אשר מתקבלים מי השפיר או סיסי השליה  נבדקים במעבדה בשיטה מולקולרית חדשנית ביותר (צ'יפ גנטי). כשם שבסקירת מערכות אנחנו מאתרים בעיות במבנה האנטומי של העובר, כך בדיקת הכרומוזומים מבטיחה שהתפתחות העובר תהיה תקינה וללא תסמונת מולדת. 

בדיקת מי השפיר היא הליך "פולשני" שיש להתכונן אליו. הפעולה דורשת מיומנות וניסיון רב כדי שתתבצע בצורה הטובה ביותר והבטוחה ביותר.

אני עוסק ברפואת נשים ומבצע בדיקות מי שפיר עשרות שנים. אני מדריך ומלמד רופאים צעירים בבתי החולים כיצד לבצע בדיקות מי שפיר בצורה מדויקת ואמינה, כיצד להתחשב בקושי שעוברת כל מטופלת בזמן הבדיקה, מהי הדרך הנכונה ביותר על מנת להבטיח דיקור מי שפיר ללא סיבוכים. 

אם את מתלבטת

נשים רבות מתלבטות לגבי ביצוע בדיקת מי שפיר; הבדיקה מעוררות שאלות שונות וכצפוי בכל בדיקה בהריון – גם חששות.

השאלות הנפוצות בהקשר לבדיקה הן מתי היא נחוצה, כיצד היא מבוצעת, האם קיימים בה סיכונים לאם או לעובר, האם גם בחורות צעירות מגיל 35 צריכות לבצע את בדיקת מי השפיר ושאלות רבות נוספות.

קבלת ההחלטה נעשית בדרך כלל ברגישות רבה, בהיסוס, בפחד מהפעולה, שמגובה לפעמים בסיפורים, בשמועות, במעשיות. במפגשים שלי עם מטופלות רבות ניכר שקיימת אצלן אי בהירות רבה הקשורה בבדיקת מי שפיר. בכל הקשור – לרקע ולידע בעניין הסיכונים והיתרונות, המידע הגנטי, הפרטים הטכניים ומה ניתן לבדוק בשיטות הבדיקה החדשות.

האתר נועד במיוחד אליך, באם את מתלבטת, מחפשת תשובה לשאלות. כתבתי באתר מאמרים רבים ויש בו מידע רב בענין בדיקת מי שפיר, בדיקת סיסי שליה ובדיקות מעקב אחר מצב העובר.

אל תהססי להתקשר ולהתייעץ איתי. מספר הטלפון מופיע באתר והיעוץ ללא תשלום. אני רואה בכך שליחות כרופא הדואג למטופלים שלו. הדאגות שלך הן כעת הדאגות שלי. אדע להעניק לך את מיטב הטיפול במירב הזהירות והבטחון לשלומך ושלום העובר שלך. 

בטיחות הבדיקה

בשנות ה-80 נהוג היה לבצע בדיקות מי השפיר מבלי לדעת את מיקום העובר. המחט היתה מוחדרת לרחם על פי תחושת הרופא בלבד. כרופא צעיר הצגתי לרופאים בארץ ובחו"ל כיצד לשפר את ביצוע בדיקת מי שפיר בעזרת אולטרסאונד ולעשות אותן בטוחות יותר. רבים מהרופאים אז הסתייגו והמשיכו לדקר בשיטה "עיוורת" אבל כמו נבואה המקדימה את עצמה, היום חלה חובה על הרופא המדקר, להשתמש באולטרסאונד כדי להדגים את מיקום המחט לאורך כל זמן הפעולה. הטכנולוגיה השתפרה ועימה הנסיון. בעבודות מחקר אשר פורסמו לאחרונה, נמצא שבדיקת מי שפיר  או סיסי שליה לא מסכנות את ההיריון  כאשר הן מבוצעות על ידי רופא מיומן עם ניסיון רב ואשר מבצע מספר רב של בדיקות אלה.  כאמור לעייל, אני מבצע את בדיקות מי השפיר וסיסי שליה מאז 1980, ועוסק גם בימים אלה בהדרכת רופאים כיצד לבצע אותן בצורה בטוחה ונכונה. 

מה תמצאי באתר?

במידע המרוכז באתר זה תמצאי תשובות לשאלות חשובות כגון – האם לבצע את בדיקת מי שפיר וצ'יפ גנטי או לבצע במקומה את בדיקת הדם "החדשה" – בדיקת NIPT. ואולי, האם להסתפק בסקירת מערכות כפי שנהוג במקומות רבים בעולם.

תוכלי למצא באתר כתבות ומידע כיצד מאתרים מומים בעובר, מה משמעות המומים השונים, מהן בדיקות הסקר בהריון כולל בדיקת NIPT, וכן חומר מקיף ורב על בדיקת מי שפיר כולל בדיקת הצ'יפ הגנטי. 

מהלך ההיריון בשבועות 10-24 הוא קריטי מבחינת התפתחות העובר ומבחינת חשיבות הבדיקות למעקב אחר בריאותו. מסיבה זו, הוספתי באתר פירוט על מעקב הריון על פי שבועות מתקדמים  – על מה צריך לעקוב ומה יש לעשות בכל שבוע הריון.

המידע שהבאתי לכן כולל גם תרגום מחקרים מהספרות הרפואית העולמית, וכן הנחיות בינלאומיות מעודכנות לגבי בדיקות בהריון.

יעוץ אישי שמתחשב בצרכים שלך

מלבד הידע הכללי, יש לכל אחת מכן סיפור רפואי אישי ומהלך הריון המיוחד רק לה. לכן מגיע לכל אחת מכן גם יעוץ פרטני ואישי, שיותאם להריון שלכן ויעזור בהחלטה אלו בדיקות לבצע לשם אבחון מומים גנטיים ומבניים בהריון.

את המידע הזה את אמורה לקבל מרופא הנשים שלך ובעת פגישה עם היועצת הגנטית.  המציאות ב"שטח" שונה. עדיין קיימת אי בהירות רבה. חשוב לשוחח עם רופאך האישי המבצע את מעקב ההיריון.  יחד תגיעו להחלטות בעניין בדיקות בהריון הנכונות לך ולעוברך.

עם זאת, ניתן גם להתקשר אלי באמצעות האתר או מס' הטלפון המופיע בו ולתאם פגישת יעוץ במרפאתי בתל אביב. ניתן גם להתייעץ טלפונית. הייעוץ הרפואי חשוב כדי להבין מה הדרך הנכונה בהריון, וכיצד להימנע מבדיקות מיותרות אשר יכולות להשפיע על שלומך, בריאות העובר ואושרה של המשפחה כולה. שיהיה טוב – ובהצלחה!.

האתר של פרופ' שלו מאפשר ליצור איתו קשר ולתאם פגישת יעוץ. ניתן להתקשר לטלפון הנייד, לשלוח מייל ולשוחח פנים אל פנים בקליניקה בתל אביב. הייעוץ הרפואי חשוב כדי למנוע אי הבנות ולמנוע את האפשרות למהלכים לא רצויים, שישפיעו על שלומה ואושרה של המשפחה העתידית כולה. כמו כן, חושב להיוועץ עם רופאך האישי המבצע את מעקב ההיריון. יחד, תגיעו להחלטות בעניין בדיקת מי השפיר הנכונות לך ולעוברך.