הנחיות לאחר בדיקת מי שפיר

את כבר אחרי, הלחץ וההתרגשות פינו את מקומם לשמירה על ההריון והבריאות. אלה הם כמה הנחיות שעליך להקפיד עליהן אחרי בדיקת מי שפיר:

מנוחה אחרי מי שפיר

להגביל פעילות גופנית למשך 12-24 שעות אחרי בדיקת מי שפיר. למרות שאין עדות קלינית שמנוחה מורידה סיבוכים עדיף לנוח.
ההמלצה שלי מנסיוני היא כזו: לאורך למעלה מ-35 שנה בהן בצעתי בדיקות מי שפיר, לאחר הדיקור ממתינים כחצי שעה בקרבתי ובחדר ההמתנה שליד חדר בדיקות מי השפיר. אם תרגישי בטוב, את מוזמנת לנסוע הביתה (על ידי מלווה או במונית).

להגביל פעילות גופנית למשך 12-24 שעות אחרי בדיקת מי שפיר

כמה זמן צריך לנוח אחרי בדיקת מי שפיר?

לאחר ששבת הביתה תהיי 48 שעות במנוחה, בשכיבה. מותר להתרחץ, ללכת לשירותים, לאכול וכל השאר יעשה בשכיבה. עדיף להיות אצל האמא או קרוב אחר  ואם יש ילדים, עדיף שיעברו לסבים או לקרוב אחר. הבעל אחראי עליהם, את נחה יומיים.  יש לשים לב במיוחד לשתי תופעות – 1. עלית חום גוף, מעל 37.5 מעלות צלסיוס  2. ירידת מים (מהנרתיק). בכל ספק יש להתקשר לרופא המטפל או לגשת לחדר מיון נשים.
בשבוע שלאחר דיקור מי השפיר יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת. יש לגשת לרופא המטפל לביקורת כ-3-7 ימים לאחר הפעולה.

מנוחה של 48 שעות לאחר הבדיקה

נטילת תרופות אחרי בדיקת מי שפיר

אין המלצה לטיפול תרופתי ספציפי. ניתן ליטול אקמול מיד לאחר הבדיקה, במקרים של תחושות אי נוחות בבטן. מתן תכשירי פרוגסטרון או טיפול אחר נגד התכווצויות לא הוכח כיעיל מבחינה קלינית. כדאי מאוד שיהיה לך קשר ישיר עם הרופא המטפל. למטופלות שלי אני נותן את מספר הנייד האישי שלי. הן אמורות להתקשר אלי בכל שעה(!) ובכל מצב(!) בו כאמור יש עלית חום או ירידת מים או ממצא חריג אחר.