מה ניתן לעשות לטיפול בכאבי גב בהריון?

מאמר אורח

נשים רבות סובלות מכאבי גב מציקים במהלך ההריון, אך סבורות שאין הרבה מה לעשות ועם הלידה התופעה תעלם. אך יש כמה דרכים בעזרתן אפשר להקל על הכאבים, ואף למנוע אותם.

כאבי גב במהלך ההריון נגרמים שינויים פיזיולוגים נרחבים שעובר גוף האישה במהלך ההריון. שינוי מרכז הכובד של הגוף, העלייה במשקל, עלייה בעומס על הגב התחתון והעליון, ירידה בטונוס שרירי הבטן ועוד, כל אלה יוצרים עומס יתר על הגב ועלולים לגרום לכאבים קשים.

עלייה בייצור ההורמון "רלקסין", הגורם להרפיית השרירים, הרצועות, ורקמות החיבור כדי להכין את הגוף ללידה, משפיע על כל שרירי הגוף ועלול לגרום עומס מוגבר על שרירים ומפרקים, ולעיתים אף לכאבי גב.  

גורם נוסף שיכול להוביל לכאבי גב הוא מתח מתמשך. הריון הוא תקופה מרגשת וקסומה, אך עלולה להיות כרוכה גם במתח וחרדה. מתח מתמשך עלול להוביל גם לכאבי גוף שונים, ביניהם גם כאבי גב. במקרים מסוימים, כאבי גב יכולים להעיד על בעיה בריאותית כמו דלקת בדרכי השתן או בעיית כליות, לכן חשוב לשמור על עירנות, ואם כאבי הגב קשים מאוד, ומלווים בתופעות כמו חום, דם בשתן או כל תופעה חריגה אחרת, יש לפנות לרופא המטפל.

איך ניתן להקל על כאבי הגב במהלך חודשי ההריון?

בשלב ראשון, חשוב להבין כי גופך זקוק לתמיכה מיוחדת במהלך ההריון וכי שינוי באורח החיים עשוי להקל על כאבי הגב. הקפדה על מנוחה מספקת, מתיחת הידיים והרגליים מדי פעם בזמן ישיבה ממושכת, ודגש על תמיכה לגב בזמן ישיבה, עיסוק בספורט המתאים להריון שיכול לכלול תרגילי התעמלות, אירובי, אימוני חוזק, פילאטיס ועוד.

ככלל, חשוב להימנע מלהפעיל עומס על הגב. אם זה בעזרת נעילת נעליים שטוחות ונוחות, הרמת חפצים רק בגב זקוף, שינה על הצד ולא על הגב או כל תנועה אחרת שלתחושתך יוצרת עומס על הגב.

במידה ואין שיפור, מומלץ לפנות לרופא להתייעצות.

קראי גם:

החזר כספי על בדיקות הריון >>

האם לבצע בדיקת דם במקום בדיקת מי שפיר? >>

מה המועד המומלץ לבידצוע בדיקת מי שפיר? >>